FORUM Border`s

Border`s

https://www.wendys-webdesign.nl
J
Jacqueline 11/04/2005 22:23
212.187.3*

Wie weet hier raad op

Hoi hoi border collie liefhebbers, ik heb een border collie teef van 8 maanden een schat van een hond, nu is het sinds kort dat als ik haar los laat in het bos dan gaat ze er als een speer vandoor en luisterd totaal niet meer, ze gaat eigenlijk naar mijn zin te ver weg, ik wil namelijk dat ze in het zicht blijf, ze zit op cursus en daar luisterd ze prima, hoe kan het toch dat ze dit in 1x doet?[/img]

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

M
monique en sparky 12/04/2005 21:21
62.59.209.*
op de cursus is het altijd anders.Hier luisteren ze het beste.En ze is nu aan het puberen ,Ik heb met sparky de zelfde problemen en toch moet je de aandacht zien te trekken. met iets leuks.of eens een tijdje aan de lijn houden. dit gaat ze saai vinden en als je dit een maandje vol houd vind ze het vasst weer leuk om los te lopene.

W
wendy 13/05/2005 21:13
83.119.1*
hallo .ja jouw bc is echt aan het puberen..het belangrijkste is dat als ze uit eidelijk komt dan zeker niet boos op haar te worden..als ik boos benop mijn hond dan uit ik mijn frustratie's op eenhoge toon..dan ben ik het kwijt en de hond vind het helemaal leuk..groetjes wendy d

J
john en claudia 15/12/2005 09:38
84.31.141*
probeer het eens met een lange lijn van 10 meter als je dan roept en ze komt niet kun je haar altijd nog terug halen

P
paul 14/03/2006 13:35
81.205.223.*
heb een bordercollie van ongeveer 8 mnd oud, ging als puppie al mee de koeien mee halen, maar op een gegeven moment schoot hij onder de draad door , de provinciale weg op, en wilde niet luisteren.

had op een haar na een ongeluk veroorzaakt.

sindsdien heb ik hem meestal vast liggen, en een paar keer per dag laat ik hem los in de stal.

wil het risico niet meer nemen, als hij ergens achteraan zit, luisterd hij gewoon niet meer, heeft dan een heel eigen wil.

S
Simone 29/03/2006 12:55
62.194.180.*
Ik heb het mijn honden aangeleerd, door ze in het begin om te 2 minuten te roepen. Als ze dan kwamen gaf ik ze een brokje. Nu komen ze uit zich zelf om de 2 minuten. Wat ik ook nog wel eens doe is me verstoppen. Als ze te ver weg zijn, of ze vliegen een bocht om, dan spring ik in een greppel of achter een boom zodat ze mij niet zien. Eerst staan ze stokstijf op het pad WAAR IS DE BAAS???? Vervolgens vliegen ze als een gek heen en weer om te zoeken. Ze raken even in paniek, en dan stap ik weer te voorschijn. Let maar op de rest van de rit verliezen ze je niet meer uit het oog. Want alleen is ook niet leuk niet waar. Succes

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |