FORUM Border`s

Border`s

https://www.wendys-webdesign.nl
K
karin 01/08/2007 15:10
83.119.134.*

help,mijn hond is zo bang

ik ben wanhopig op zoek naar hulp voor mijn hond.ik heb een bordercollie van 5 jaar en sinds 2 jaar wonen we in het centrum van een dorp.rond de jaarwisseling werd er heel veel vuurwerk afgestoken en daar was hij heel bang voor.met rescue remediedruppels,licht aanlaten en radio aan hebben we de feestdagen zogezegt overleeft.maar hij blijft gestresst.als we aanstalten maken om naar bed te gaan probeert hij op mn schoot te kruipen,hij weigert met mijn man mee uit te gaan plassen.bij mij wil hij dat wel maar daarna kruipt hij met vertrokken hijgende bek in zn mand en als wij in bed liggen trekt hij alle deuren open en verstopt zich achter de wc pot.het liefst wil hij naar boven,naar mij,maar dmv traphekje weet hij dat dat niet gaat.als er dan ook nog een knal klinkt buiten of een scooter met knetterende uitlaat voorbij komt is hij helemaaal van de kaart.hij probeert dan ook de keukendeur open te maken??ik ga expres niet naar hem toe,want negatieve aandacht is ook aandacht.mn man word altijd heel boos en heeft hem weleens flink op zn donder gegeven,tot groot verdriet van mij.maar hij ziet nu wel in dat negeren het beste is.de hond gaat uiteindelijk wel weer slapen,maar als ik smorgens beneden kom staan dus alle deuren open en voor het traphekje ligt een plas kwijl.smorgens is met de hond alles wel weer goed.hij heeft ook een tijdje in een bench geslapen.dat vond hij eerst wel fijn en veilig,tot het vuurwerk in oktober al begon.toen brak hij de bench af.hij kon eruit komen al knoopte ik hem met 6 touwen dicht.we hebben nu weer rescue remedydruppels en een D.A.P,maar t helpt niks.ik ben ten einde raad.wie weet er wat te doen?

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

S
sharona 15/07/2008 12:59
62.88.24.*
hey,

ik denk dat dat een typische reactie is voor honden die leider zijn maar het niet aan kunnen.

u moet buiten anders naar het vuurwerk kijken en u hond volledig negeren. het kan zelfs zijn dat hij naar buiten gaat en merkt dat er eigenlijk niets aan de hand is.Uzelf moet ontspannen zijn en zelfs lachen om te tonen aan je hond dat er niets aan de hand is. Zo dat is 1van mijn tips. voor de rest moet u mij maar eens contacteren en ik weet zeker dat ik u kan helpen.

groetjes sharona

shatje_deman@hotmail.com

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |