| quote |
Ik heb dit verhaal even zitten lezen maar ik vind het wel erg kort zichtig van julie .
Ik heb zelf 5 borderr collie,s en wij proberen het ras zuiver te houden ,dus te laten rontgen en dna onderzoek en oog onderzoek .
Zodat het ras goed en zuiver blijft van dar dat ik ook fel tegen dat er zomaar gefokt wordt zonder papieren.
Want wat kost het nu extra voor een pup .
Oke nu kopen jullie en pup voor 300 euro en wij betalen 600 euro .
Maar wat is dat nu per jaar als je border 12 jaar wordt.
50 euro per maand .
Ja mensee4n en enorme uitgaaf hoor .
En maar klagen over de broodfokker maar als je een raslosse hond blijft kopen dan hebben de broodfokkers vrijspel.
Een Bordee collie fokker met papieren moet toch wat beter op letten wat hij doet.
En als hij volgens de regels van de rasvereniging fokt dan zijn er eisen aangestelt.
Dus daarom koop een hond met een stamboom |
als ik zie dat mensen deze onzin schrjven.kan ik me weer eens kwaad maken.Ik heb ook een bordercollie zonderstamboom.En het gaat me echt niet om het geld. hoor ik kan makelijk een hondje betalen voor 600 euro is me echt niet te veel.
Meestal wordt dat maar steed gedacht dat mensen een hondje komen omdat ze goed koper zijn zonder stamboom.
En dan gaan we ook nog klagen.
Als je dit soort komentaar geeft, wees dan ook zo eerlijk om je naam en email te geven.
of houd liever je mond.
want of je nou fokt met of zonder stamboom niets kan je beloven dat ou borders gezond zijn.De kans is kleiner dat er hondjes ziek worden,maar kan toch gebeuren................Of je nou een hondje hebt met of zonder stamboom.
IK fok daarom ook niet zonderstamboom.
En keur het zeker niet goed.........maar ons als domme schapen uitmaken gaat me net iets tever.[/quote]