FORUM Border`s

Border`s

https://www.wendys-webdesign.nl
C
Christel en Hans 19/10/2004 19:35
81.70.109.*

Hoi bordertjes

Hoii hoi wij kijken regelmatig op jullie siter erg leuk!!!

Wij hebben zelf een border Max hij is nu 8 maand en echt helemaal geweldig wij zijn super blij met hem.

Het enige wat wij erg vervelend vinden is wanneer wij andere mensen met een border collie spreken is het eerst wat ze willen weten van wie hij is!!! ehhh van ons maar nee dan word de fokker bedoelt wij vertellen dat dan en zeggen erbij dat Max geen stamboom heeft en dan ineens is hij niet meer interessant erg vervelend want wij zijn super blij met Max en erg trots op hem

Groetjes Christel[/img]

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]

M
monque 01/11/2005 21:46
84.25.122*
Deze opmerking komt mij bekent voor,Waarom koop je een hond zonder papieren.dat is toch om moeilijkheden vragen...zeggen ze dan.........

Ik heb in het begin met sparky problemen gehad.Binnenkort krijgen wij er een puppie bij.En ook hier van weet ik nog niet of ze papieren heeft.

De komt niet van een echte fokkery maar van mijn dierenarts en die zullen wel weten ....Hoe het allemaal gaat en moet en heeft hij geen papieren is dit voor de rest ook geen probleem.....

Wat ik wel zeker ben is waar sparky vandaan komt hier koop ik dus nooit meer een hond.home.zonnet.nl/ubben.r/index2.htm

M
monque 07/11/2005 18:48
84.25.122*
jammer dat er zo wordt gerageeerd omdat je een hond hebt zonder stamboom.

Ik denk eerder dat je de fokker moet aan kijken, want hun fokken namelijk honden zonder stamboom.Het is wel allemaal goedkoop.

ook ik heb een hondje zonder stamboom en ook ik wordt er wel eens op aangesproken waarom ik mijn hond daar heb gekocht.

Wat ik ook vervelend vind is als onze hond zijn tandjes laat zien dat hij meteen wordt aangekeken dit is een gevaarlijke hond Sparky kijkt dan alleen maar een beetje vies omdat een andere hond begint te grommen.Voor de rest doet hij niets.Zeg je dat hij niets doet zeggen ze ook nog jajaja dat zeggen ze alemaal

R
Ria 24/11/2005 11:57
82.74.134.*
Twee maanden geleden is Joy overleden, mijn border met stamboom. Ze was raszuiver, alles klopte en ik heb nog nooit zo'n geweldige hond gehad. Het grappige was alleen dat niemand geloofde dat het "een echte" was omdatze rastechnisch een beetje mislukt was. Zelfs de dierenarts herkende haar niet als een border. Ze was te klein, scheel en dat wisten we ook alemaal vantevoren. Haar papieren hebben we achterin de kast gelegd en ik heb nooit de behoefte gehad om te bewijzen hoe 'echt'ze wel niet was. Want wat is belangrijk? Mijn andere hond komt van de zwarte markt, die kwamen we tegen en dat was zo intens zielig. En ja hoor: die wordt wel gezien als een echte...... what's in a paper?[/b]

G
Gast 02/12/2005 19:57
83.117.211.*
Ik heb dit verhaal even zitten lezen maar ik vind het wel erg kort zichtig van julie .

Ik heb zelf 5 borderr collie,s en wij proberen het ras zuiver te houden ,dus te laten rontgen en dna onderzoek en oog onderzoek .

Zodat het ras goed en zuiver blijft van dar dat ik ook fel tegen dat er zomaar gefokt wordt zonder papieren.

Want wat kost het nu extra voor een pup .

Oke nu kopen jullie en pup voor 300 euro en wij betalen 600 euro .

Maar wat is dat nu per jaar als je border 12 jaar wordt.

50 euro per maand .

Ja mensee4n en enorme uitgaaf hoor .

En maar klagen over de broodfokker maar als je een raslosse hond blijft kopen dan hebben de broodfokkers vrijspel.

Een Bordee collie fokker met papieren moet toch wat beter op letten wat hij doet.

En als hij volgens de regels van de rasvereniging fokt dan zijn er eisen aangestelt.

Dus daarom koop een hond met een stamboom

R
Ria 06/12/2005 14:16
82.74.132*
Natuurlijk heb je gelijk, "gast", als je het over de broodfokkers hebt. Maar je komt ook genoeg mensen tegen die graag een keer een nestje willen hebben zonder alle rompslomp van keuringen e.d. Is dat dan zo veel minder? Je kan meestal de ouders thuis bekijken.

Ik heb me ook vaak genoeg afgevraagd waar mijn hond (ras onbekend - lijkt op een border) vandaan is gekomen en ben hartstikke blij dat het een in alle opzichten gezonde hond is gebleken. Het risico dat ik gelopen heb door een hond uit medelijden mee te nemen drong pas later tot me door.

J
john en claudia 15/12/2005 09:33
84.31.141*
waat maakt het uit dat hij een stamboom heeft of niet als jij hem maar leuk lief en aardig vind dat is het belangrijkste

wat een ander vind is niet belangrijk

J
john en claudia 19/12/2005 00:30
84.31.141*
hoi wendy het is ook niet belangrijk dat je border papieren heeft als jij er maar je plezier me hebt toch

onze spot ook een border heeft toevallig wel papieren maar daar is hij niks beter door dan die van jou

waar je wel op moet letten zijn voor erfelijke ziektens dat kan vaak een reden zijn dat er geen papieren bijzitten

maar ik wens je veel plezier met je border

en ook alle andere mensen die een border hebben

trouwens is het niks voor jou om met de wandeling mee te lopen deze is alleen voor borders MET OF ZONDER PAPIERENdat maakt niks uit

als dat zo is mail me dan even dan krijg je alle info

iedereen die mee wil lopen met die wandeling kan me mailen voor info

groetjes john en claudia

J
john en claudia 19/12/2005 00:32
84.31.141*
ons mail adres is j.a.m.jansen@home .nl

A
antoinette 23/12/2005 20:07
84.25.72.*
hoi,,ik heb een teefje namens JILL EN HEEFT OOK GEEN STAMBOOM..

NOU EN MAAKT DAT DAN WAT UIT,,voor mij hoeft een hond egaal wat voor ras gen stamboom te hebben zolang ze gezond zijn..

en met mijn border JILL GAAT HET TOT NU HEEL GOED ZE IS NU INMIDDELS 7 MAANDEN..

GROETJES ANTOINETTE

C
Christel en Max 24/01/2006 19:47
81.70.109.*
Hier weer even en berichtje van ons.

Onze Max is inmiddels alweer 2 geworden en echt een kanjer van een border.Wij hebben ook zeer zeker geen spijt dat wij een border hebben zonder stamboom en zijn er trots op.

Als alles meezit word Max in maart ook nog papa....oei oei nu zal ik wel helemaal veel mensen over me heen krijgen omdat we nu ook nog fokken met zo`n hond zonder stamboom....jaa klopt en de dame heeft ook geen stamboom maar net als Max raszuiver......!!!

Kijk dit is onze Max

C
Christel en Max 24/01/2006 19:48
81.70.109.*
ojeeeee deze foto is wel heeeeeeeeel erg groot he......als hij te groot is haal hem er maar af....zal ik hem vernieuwen sorryyyyyyyyyyy

H
hub 26/04/2006 23:14
86.84.156.*
die op merking ken ik we bordercollie van 9 maanden eerste wat ze vragen is een met stamboom tegen vraag is heeft u ook een stamboom meestal zyn het die met een golden retriever geen kwaad over dat ras maar wat er soms naast loopt is dikwyls noch dommer als een schaap

M
monique 02/07/2006 00:19
86.84.156*
Ik heb dit verhaal even zitten lezen maar ik vind het wel erg kort zichtig van julie .

Ik heb zelf 5 borderr collie,s en wij proberen het ras zuiver te houden ,dus te laten rontgen en dna onderzoek en oog onderzoek .

Zodat het ras goed en zuiver blijft van dar dat ik ook fel tegen dat er zomaar gefokt wordt zonder papieren.

Want wat kost het nu extra voor een pup .

Oke nu kopen jullie en pup voor 300 euro en wij betalen 600 euro .

Maar wat is dat nu per jaar als je border 12 jaar wordt.

50 euro per maand .

Ja mensee4n en enorme uitgaaf hoor .

En maar klagen over de broodfokker maar als je een raslosse hond blijft kopen dan hebben de broodfokkers vrijspel.

Een Bordee collie fokker met papieren moet toch wat beter op letten wat hij doet.

En als hij volgens de regels van de rasvereniging fokt dan zijn er eisen aangestelt.

Dus daarom koop een hond met een stamboom

als ik zie dat mensen deze onzin schrjven.kan ik me weer eens kwaad maken.Ik heb ook een bordercollie zonderstamboom.En het gaat me echt niet om het geld. hoor ik kan makelijk een hondje betalen voor 600 euro is me echt niet te veel.

Meestal wordt dat maar steed gedacht dat mensen een hondje komen omdat ze goed koper zijn zonder stamboom.

En dan gaan we ook nog klagen.

Als je dit soort komentaar geeft, wees dan ook zo eerlijk om je naam en email te geven.

of houd liever je mond.

want of je nou fokt met of zonder stamboom niets kan je beloven dat ou borders gezond zijn.De kans is kleiner dat er hondjes ziek worden,maar kan toch gebeuren................Of je nou een hondje hebt met of zonder stamboom.

IK fok daarom ook niet zonderstamboom.

En keur het zeker niet goed.........maar ons als domme schapen uitmaken gaat me net iets tever.[/quote]

M
monique 02/07/2006 00:20
86.84.156*
O ja ook al hou je aan de regels, wie zegt dat hier niet gerotzooid wordt!!!!
tegenwoordig kan alles!!!!!!!

L
Lynn Altruye 04/01/2009 17:40
84.196.254.*
Tuurlijk zijn alle honden even lief
maar ik denk dat de mensen waar jullie in contact met komen eigenlijk vooral komaf willen maken met broodfok.
Honden met stamboom komen niet van broodfokker dus de ouders hebben normaal geen onmense (of onhondse) toestanden moeten meemaken.
De afkeer van de mensen gaat niet naar jullie hond maar naar een broodfokker...
Het is heel goed dat jullie hondjes gezond en gelukkig zijn dit is zeker het belangrijkste maar als er mensen bij broodfokkers blijven kopen blijven die trieste verhalen bestaan en ik denk niet dat iemand dit echt wilt.
Jullie hondjes hebben geluk dat ze bij jullie terecht zijn gekomen maar langs de andere kant heeft een broodfokker weer zijn slag binnen gehaalt.
Ik zou nog liever een hond uit een asiel halen als bij een broodfokker...

Ik begrijp echter wel dat je snel in de val loopt, ik heb het ook bijna gedaan, want ik wou een hond en zolang hij er maar schattig uit zag was het goed voor mij, nu ik mijn hond heb hoor ik overal over die broodfokkers en verschiet ik ervan. Ik ben toch blij dat ik mijn pupje bij een goede fokker heb gehaald en ja hij heeft een stamboom maar dit vind ik een soort bewijs dat er goed voor de voorouders is gezorgt van mijn pupje...

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik zeg en ik wil zeker niemand aanvallen...
want ik heb maar toevallig een hondje met een stamboom en als ik eerst een mooie pup bij een andere handelaar had gezien die wss goedkoper was had ik het even goed gekocht omdat ik toen nog niet beter wist...

groetjes Lynn

Snelle reactie als

← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
Pagina's: 12
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |